Weekendens kutyme

Det hele føles pludselig overvældende, sagde han og fortsatte:

Sikke tider! Det hele vælter og ord som rørstrømsk og melankoli står printet i min pande. Det vælter for helvede og fanden for fanden. Kom, lad os rejse tiderne igen. De vælter jo alligevel bare nok en gang, og det er helt godt! Des mere de vælter des lettere bliver jeg, og jeg flyver op. Så højt at de der før væltede bliver rejst. Det er fedt, afsluttede han med et fald i en seng der med kærligt blik omfavnede ham, og han tøvede ikke med at stønne:

Alle dem der tænker
Falder imorgen

Bliver det ved sådan her, fortsatte han, ender vi i verdens 36. krig.

Konsekvent, og med nok så mange udstående vener i hovedet, tog han fat i hvad der fattes kunne, rejste sig, løb, stoppede, gik lidt og i færd med mangen kuskeslag slog håret tilbage. Overvejede mangfoldigheden i heterosexualitet og røg poesien ud af en smøg hvorefter han hostede og diskuterede med sig selv:

Uden at gå døden i møde, hvordan stopper jeg da nogensinde min prædiken?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar