En hjemløs' ønskeseddel er blot en huskeseddel

Det kan være nok så meget jul, men i sidste ende kan juletraditioner, døde svin i oversize kondomer og sodastreams rende mig! Så inden I sætter jer for godt til rette i julens overflod af kødens fantasifulde verden, gavesække og radiatorer på fuld tryk, så skænk lige en brøkdel af de mange tusinde mennesker, der ikke fejrer jul med penge en mas, en tanke. Med overhængende fare for at lyde som en stor kliche, så har du det fandeme godt! Ligesom jeg har det helvedes godt! Verden bliver ikke sat på stand by i den kommende uge. Der er stadig krigsliderlige soldater i Afghanistan med penge i ryggen, der sigter og skyder med kapitalismens klap for øjet: Når voxne dræber børn. Nok er det jul, men husk stadig, at din julemad bliver lavet af et stereotyp i forklædning. Man tror det knapt, men selv i julen er der mennesker, der dikterer kønsroller.

Nok er det jul, men du må du ikke glemme hvorfor mænd er født med et røvhul, hvorfor hjemløse skriver huskesedler og ikke ønskesedler, hvorfor det danske folkeparti vil afskaffe straffelovens § 266 b, og hvorfor børn og fredlige miner dør i krig.

- Og ha' så for fanden en god jul, og nyd den med dem der vil nyde den med dig!

2 kommentarer:

  1. Tak for at poste en af mine absolutte yndligssange, når det kommer til den slags.
    Og tak for ikke at give mig kvalme med fashion wish lists og i stedet give lidt perspektiv på denne forbandede julenat, hvor familiens sande ansigter kommer frem i lyset.

    Merci, fordi du' til (ej okay, det passede bare lige ind i den bitter-søde stemning).

    SvarSlet
  2. Ha ha ha, du er sjov! :D
    Fedt at du kan lide det, det er dejligt, tak! Julen er en skør ting, det værste og det bedste, og man forventer så meget af den uge, at det mindste kan ødelægge, hvad der skulle have været årets sentimentale højdepunkt. Jeg hader julen lige så højt som jeg elsker den..

    SvarSlet